Anežka Tetřevová, členka Studentského parlamentu Plzeňského kraje
Je absolventkou Gymnázia Luďka Pika (19 let), zajímá se především o studentskou participaci. Během studia na gymnáziu dva roky předsedala Studentskému parlamentu Plzeňského kraje a angažovala se také v národních participačních strukturách. Díky úspěšným projektům Zavolíme!, Based nebo Mezinárodní parlamentní výměny zkušeností se stala laureátkou Ceny Jana Opletala.
Bc. Jakub Štěpánek, student Vysoké školy chemicko-technologické v Praze
Je studentem VŠCHT se zaměření na vodíkové a membránové technologie, popularizátor vědy, spolupracovník Regionální rozvojové agentury Plzeňského kraje, o.p.s., odborný lektor a spolupracovník Střediska volného času RADOVÁNEK. Popularizaci fyziky a chemie se věnuje již od dob studia na gymnáziu, kdy mimo jiné začal ve svých sedmnácti pracovat v plzeňském science centru jako odborný lektor a showman. V současné době cílí na rozvoj nadaných a talentovaných se zaměřením na chemii jak v kroužcích, tak táborech SVČ RADOVÁNEK a odborném soustředění chemické olympiády Běstvinka. Zároveň se snaží rozšiřovat povolání "popularizátora" na jeho středoškolské účastníky kroužků, kteří dle jeho názoru mají větší potenciál oslovit své vrstevníky. V neposlední řadě je iniciátorem a členem týmu pilotní aktivity "Budování komunity talentu pro výzkum, vývoj a inovaci" realizované pod značkou GoHigher v rámci Smart akcelerátoru Plzeňského kraje III.
Mgr. Daniel Pražák,Ph.D., učitel dějepisu a přírodopisu na ZŠ Strossmayerovo náměstí, Praha
Daniel Pražák učí přírodopis a dějepis na základní škole. Má kočku Disertaci, se kterou publikuje inspirace ze školství na instagramu @edukocka. Zajímá se o inovace ve vzdělání, moderní technologie ve výuce a duševní zdraví žáků a učitelů. Snaží se o to, aby bylo o českém školství slyšet i to pozitivní, třeba skrz (nejen učitelský) podcast Hovory z kabinetu.
Dominik Duffek, zástupce projektu BASED
V rámci projektu BASED má na starost editaci scénářů a videí. Záleží mu na tom, aby byla výsledná videa stoprocentně vyladěná. Kromě toho studuje žurnalistiku na Univerzitě Karlově a pracuje jako redaktor sportovní rubriky iDNES.cz. Ve volném čase moderuje společenské akce a věnuje se audiovizuálnímu obsahu.
Tereza Povolná, zástupce projektu BASED
Na Seznam Zprávách glosuje politiku ve Šťastném podcastu, na Karlově univerzitě studuje třetím rokem žurnalistiku. Tráví příliš času na Twitteru. Ráda se s kýmkoliv pobaví (a klidně i pohádá) o aktuálním dění doma i ve světě. Je máma italského chrtíka a berounská patriotka.
Hana Dux Blažková, Ph.D., Fakulta mezinárodních vztahů (Vysoká škola ekonomická v Praze)
Působí jako Associate Professor na Fakultě mezinárodních vztahů na VŠE. Díky výzkumu a doktorátu na University of Birmingham patří k předním expertům na Networking a Leadership. Její kurzy pro mezinárodní studenty patří dlouhodobě mezi nejlépe hodnocené kurzy na fakultě. V týmu vede research a development, a podílí se na tvorbě a implementaci nových řešení. Dlouhodobě propojuje oblast byznysu, startupů a škol. Hanka je GEN Z optimista. Odkázali jsme této generaci daleko složitější prostředí, které oni zázračně zvládají. Jsou zvědaví, silní a chtějí měnit svět k lepšímu. Pomáhá jim objevovat vlastní cestu k profesnímu snu. Baví ji, když pak mají jasnější představu, kým a proč chtějí být a co přesně k tomu potřebují.
Martin Landgren, Celemi, Making Change Happen za vstup o Experiential Learning (tbc.)
Martin Landgren působí v Celemi od roku 2011. Je nadšený pro efektivní komunikaci, efektivní řešení učení a věří v sílu vizualizace a zážitkového a sociálního učení. Martin je zkušeným facilitátorem v Celemi a má bohaté zkušenosti s přizpůsobováním řešení Celemi kontextu, cíli a cílové skupině, aby zajistil trvalé učení a usnadnil změnu chování. Je také zodpovědný za síť EMEA Celemi Solution Partner, jehož hlavním úkolem je přesvědčit a vyškolit další společnosti, aby usnadnily řešení Celemi. Jeho profesní zkušenosti před Celemi zahrnují manažerské pozice v obchodním úseku Švédského velvyslanectví v České republice, IT poradenství a manažerské poradenství. Martin hovoří plynně všemi skandinávskými jazyky a anglicky a domluví se česky.
Albena Spasova, Ed Tech Cluster Bulgaria
je spoluzakladatelkou společnosti EdTech Bulgaria a přední osobností v oblasti inovací a transformace vzdělávacích technologií. Využíváním nejmodernějších technologií usiluje o vytvoření pracovní síly připravené na budoucnost. Prostřednictvím strategických partnerství, výzkumných iniciativ a inovativních řešení se snaží utvářet budoucnost vzdělávání v Bulharsku.
Balazs Koren, EdTech Coalition Maďarsko
je otcem čtyř dětí a již 20 let působí jako učitel matematiky. V současné době pracuje ve společnosti EduTech Hungary na utváření prostředí pro využití technologií ve vzdělávání. Posledních sedm let spolupracuje s maďarskou společností Yettel jako odborný vedoucí programu Yettel ProSuli, kde pomáhá učitelům zlepšovat jejich dovednosti v oblasti digitálního vzdělávání a vyvíjí aktivity pro učitele, žáky a rodiče zaměřené na bezpečný internet. Kromě toho se stal odborným vedoucím maďarské EdTech koalice, kde pomáhá podnikům a vzdělávacím institucím spolupracovat.
Mgr. Irena Palánová, vedoucí Národního centra Europass ČR, Národní pedagogický institut
Zabývá se vzděláváním a trhem práce v ČR a Evropě, propaguje dovednosti budoucnosti a baví ji hledat inovace ve vzdělávání a propojovat školy a firmy. V Národním pedagogickém institutu ČR vede Národní centrum Europass a podporuje síťování, partnerství a mezinárodní spolupráci.
Mgr. Silvie Pýchová, programová manažerka Partnerství pro vzdělávání 2030+, členka Rady vlády pro nestátní neziskové organizace a poradního týmu prezidenta republiky pro oblast vzdělávání
Je programovou manažerkou Partnerství pro vzdělávání 2030+. Profesně začínala jako učitelka na gymnáziu, později pracovala v Domě zahraniční spolupráce, kde získala zkušenosti s koordinací evropských programů ve vzdělávání. V letech 2010–2016 zastávala pozici předsedkyně správní rady EDUin a vedla tam také sekci vzdělávacích programů. V letech 2010 až 2022 byla ředitelkou Stálé konference asociací ve vzdělávání (SKAV). Její odbornost je kariérové poradenství, je mezinárodně certifikovanou lektorkou švýcarské metody CH-Q. V roce 2012 spoluzaložila neziskovou organizaci Centrum kompetencí. Je členkou Rady vlády pro nestátní neziskové organizace, kde předsedá Výboru pro EU, dále je součástí Národního konventu o vzdělávání, Národního poradenského fóra a Mezinárodní asociace studijního a kariérového poradenství IAEVG. Od roku 2023 je rovněž členkou poradního týmu prezidenta republiky pro oblast vzdělávání.
RNDr. Zdeňka Chocholoušková, Ph.D., garantka podpory nadání, Národní pedagogický institut
Působí jako garantka podpory nadání v Národním pedagogickém institutu ČR a do prosince 2022 i jako Krajská koordinátorka podpory nadání Národního pedagogického institutu ČR v Plzeňském kraji. Věnuje se zejména práci se školami a pedagogickými pracovníky v systému podpory nadání a propojení s aktéry v kraji, České republice i na mezinárodní úrovni. Dlouhodobě se zabývá vzděláváním učitelů jak v pregraduální přípravě, tak v celoživotním vzdělávání. Zaměřuje se na botaniku, didaktiku biologie, terénní výuku a využívání aktivizačních metod ve výuce. Aktivně vědecky pracuje (více než 100 odborných a popularizačních publikací).
Mgr. Aneta Pešková Horká, koordinátorka vzdělávacích projektů, Institut prevence a řešení předlužení
Věnuje se neformálnímu vzdělávání asi 15 let, začalo to podporou dětí a mladých lidí v rámci služeb pražské pobočky Člověka v tísni. K srdci jí přirostlo téma aktivního občanství a empowerment mladých lidí, kterému se nejvíc věnovala ve vzdělávacím programu Varianty, kde lektorovala kurzy zaměřené právě na rozvoj aktivního občanství a podporu komunit. Podílela se i na tvorbě online kurzu Žijeme městem, který propojoval metodický přístup uč se-zjišťuj-jednej s udržitelností a environmentálními tématy. Nyní působí jako metodička programu podpory mladistvých uprchlíků a uprchlic v rámci SOS Ukrajina Člověka v tísni a od října 2023 je také koordinátorkou vzdělávacích projektů zaměřených na finanční vzdělávání mladých lidí v Institutu prevence a řešení předlužení.
Bc. Barbara Halířová, vedoucí dluhového poradenství a lektorka, Institut prevence a řešení předlužení
V rámci podpory vzdělávání se nejprve v roli kariérního poradce a posléze sociálního pracovníka v organizaci Člověk v tísni, pohybovala více jak 11 let. V posledních 8 letech se primárně věnovala dluhovému poradenství a lektorování akreditovaných kurzů pro sociální pracovníky a zástupce samospráv. Od roku 2016 do roku 2020 působila jako poradce pro oblast sociálních služeb a dluhového poradenství v Agentuře pro sociální začleňování, kde částečně působí dodnes. V roce 2019 stála u vzniku Institutu prevence a řešení předlužení, kde se společně snaží dát finančnímu vzdělávání novou kreativní podobu.
Mgr. Jan Husák, krajský koordinátor spolupráce Středního článku podpory MŠMT v Plzeňském kraji, externí výzkumník Masarykova ústavu vyšších studií ČVUT, dobrovolník a člen správní rady AFS Mezikulturní programy.
Stál u zrodu, šel, přidal se, zůstal i odešel z celé řady aktivit práce s dětmi a mládeží, studentů, neformálního, formálního a dalšího vzdělávání, politiky mládeže, světa práce a výzkumu. A co se díky své dosavadní životní cestě dozvěděl o rozvoji a důležitosti neformálního vzdělávání? Jaké trendy neformální vzdělávání v ČR utvářely a jaké působí nyní? Proč práce s dětmi a mládeží a neformální vzdělávání jako celek stojí na křižovatce kolapsu mezi jednoduchostí a komplexitou? A jak se na této víceúrovňové křižovatce zorientovat a podpořit rozmanité aktéry v jejich dalších krocích, aby cesty dětí a mladých lidí vedly k podpoře a úspěchu pro všechny?
doc. Ing. Milan Edl, Ph.D., proděkan pro rozvoj a vnější vztahy Fakulta strojní Západočeská univerzita v Plzni krajský manažer pro RIS3 strategii v projektu Smart Akcelerátor Plzeňského kraje III, Regionální rozvojová agentura
Vystudoval průmyslové inženýrství a management na Fakultě strojní ZČU, habilitoval v oboru Strojní inženýrství. V letech 2014 až 2022 byl děkanem Fakulty strojní ZČU, aktuálně proděkanem Fakulty strojní pro rozvoj a vnější vztahy a regionálním manažerem RIS3 strategie Plzeňského kraje. Zaměřuje na udržitelné výrobní systémy, implementaci moderních technologií fenoménu 4.0 v průmyslu a školství, cirkulární ekonomikou. Působil na třech zahraničních univerzitách jako hostující profesor. Je rovněž hodnotitelem Národního akreditačního úřadu ČR a hodnotitelem a zpravodajem projektů Technologické agentury ČR, je také zakladatelem Průmyslové rady a česko-bavorské Internacionální průmyslové rady. Ve spolupráci s Průmyslovou radou založil Dětskou technickou univerzitu v Plzeňském a Karlovarském kraji. Je prezidentem České technologické platformy Strojírenství a viceprezident Klastru Chytrý Plzeňský kraj.
Mgr. Vlastimil Volák, ředitel Vyšší odborné školy a Střední průmyslové školy elektrotechnické Plzeň
Vystudoval magisterské studium učitelství pro střední školy na Pedagogické fakultě ZČU. Další studium poté absolvoval v Austrálii a Egyptě. Úspěšně dokončil roční Noyce Leadership program v USA a Knowledge management program v Portugalsku. Účastnil se desítek mezinárodních konferencí na téma vzdělávání. Spoluzaložil a 14 let vedl společnost SUMMIT DRIVE s.r.o. V pozici ředitele se 15 let od myšlenky podílel na vybudování a vedení Techmania Science Center o.p.s. Spoluzaložil a v pozici předsedy správní rady vedl 4 roky Českou asociaci science center o.p.s. Jako odborný člen programového výboru se 7 let podílel na organizaci výročních konferencí evropské asociace science center ECSITE. Byl členem SKAV, kolegií ČT: D a Nadace RSJ. Byl členem rad, komisí, platforem a výborů v oblasti vzdělávání, vědy a výzkumu, regionálního rozvoje. Druhým rokem je ředitelem VOŠ a SPŠE Plzeň.
Lucie Pražáková, ředitelka Nadace ORLEN Unipetrol
Během studia na gymnáziu měla dvě velké záliby, studium historie a nadšení pro klasický zpěv. Rozhodla se pro uměleckou dráhu a vystudovala Konzervatoř Plzeň. Již během studia byla v angažmá v opeře Divadla Josefa Kajetána Tyla v Plzni. Následně se věnovala sólové kariéře a spolupráci s komorními ansámbly. Ve společnosti ORLEN Unipetrol pracuje do roku 2014. Během této doby prošla několika pracovními pozicemi, nadaci vede od roku 2020.